2018/03/26

35/40 | tervezz velem áprilisra


Szervusz, kedves Blog-Vándor!

Elérkezettnek érzem az időt, hogy elkezdjünk agyalni az áprilisi tennivalókon, méghozzá manuálisan, mert úgy viccesebb. Szeretettel üdvözöllek hát az első (és könnyen megeshet, hogy egyetlen) "tervezz velem" típusú bejegyzésemen.


Egyszer már próbálkoztam egy bullet journal összehozásával, januárban még lelkesen jegyzetelgettem is bele, de azóta sem nyúltam hozzá. Viszont nemrég beszereztem egy őszies borítójú füzetet, ami tökéletes összhangban van a tavaszi hangulatommal. Nagyobb az előzőnél, kemény fedeles és vonalas -- vagyis távolabb nem is állhatna egy hagyományos bujo-tól, de nekem nagyon bejött, főleg a fedelén olvasható chinglish szöveg, bármit is jelentsen:

Recalls the feeling of one second one day 
Hand screen flashes in front, Autumn's Tale how to write 
Autumn wind very bleak blowing lingers memories of 
Difficult to heal my mind, Many years of wandering already 
tired of, Early want to come back to you


Gyönyörű.


AZ ELSŐ OLDALAK


Mielőtt elkezdtem a havi rubrikákkal foglalkozni, kihagytam néhány oldalt az elején mindenféle kellemes és hasznos szekciónak. A lapok témáját narancssárga post-itre írtam, méghozzá spanyolul, hogy legalább ennyivel bővítsem a szókincsemet. (A nagyobb méretért katt a képekre.)

A legelső oldalt a kedvenc idézeteimnek szentelem, mint például Agatha Christie szavainak az Öt kismalac c. regényéből:


"Az élet nem intézhető el a modern irodalomból vett bölcs mondásokkal.
Ne felejtsd el, hogy a természet vad és vérszomjas."
(222. oldal)


Következő témámnak a molyos kihívásokat választottam. Ide jegyzem fel a fontosabb tervezést igénylő olvasói maratonokat a kiolvasandó könyvekkel, amik mellé aranyos pipa kerül majd, ha sikerül időn belül befejeznem.

Első jelöltem a FairyDust szárnyai alatt futó Harryx koronagyűjtő kihívás első zsákbamacska maratonja, ami március 30-tól április 2-ig tart, és összesen minimum 800 oldalt kell elolvasni a siker érdekében. Tervezett olvasmányaim a Narnia Krónikái 4-6. része C. S. Lewistól:
Caspian herceg (294 oldal)
Az ezüsttrón (308 oldal)

Aztán nem feledkezhetünk meg a könyvtári és egyéb kölcsönzések pontos feljegyzéséről sem. Ezen az oldalon színkódokat használtam arra, hogy megkülönböztessem a könyvek származási helyét.


Végül, de nem utolsó sorban szántam egy oldalt a könyves kiadásaimnak. Ezt szintén színkódos lapként képzelem el, ahol minden hónapot más szín jelöl.


Ezek a narancssárga lapok folyamatosan ismétlődhetnek a napló különböző pontjain, ha az eredeti oldalak betelnek. Útközben talán ki is csinosítom őket, ha kedvem lesz firkálgatni. Egyelőre a legcsinosabb oldal az egész füzetben az áprilisi kezdőlap.



ÁPRILIS




Íme Lex fiam, Alice Csodaországban által ihletett környezetben. A saját rajzaimon kívül van egy csomó újságom, amiket direkt azért őriztem meg, hogy kivágjak belőlük aranyos dolgokat aranyos kollázsokhoz. Külön öröm, hogy végre ezek is bevetésre kerülnek, erre az áprilisra pedig még néhány bohémosan vidám matricát is találtam.

A hónap színe a sárga lett, mert abból volt épp elég post-it itthon. Heti leosztást terveztem a naplónak, és eddig összesen négy színkódot használok: zölddel (personal) a magánügyeket, lilával (proyectos) a határidős teendőket, kékkel (pasatiempos) a hobbijaimmal kapcsolatos dolgokat jelölöm, pirossal pedig a blogos bejegyzések időzítését jelzem magamnak. A blog egyébként minden héten külön négyzetlapot kap, ahogy egy "kreatív tevékenységek" nevű rubrika is, melybe rajzolással / fotózással / kézműveskedéssel / kreatív írással kapcsolatos ötleteket és eredményeket jegyezhetek le.




A heti lebontás után hagytam helyet pár extra szekciónak is, amiket fontosnak vagy jó murinak tartok. Fontos dolog például a fizikai egészségemnek fenntartott hely, ahol egyelőre egy itthoni, laza edzőtervet raktam össze magamnak. Alatta láthatsz egy "videos" füles négyzetlapot... ne ijedj meg, nem tervezek elhivatott vlogger lenni, de néha kedvem támad ilyen téren is kreatívkodni. Legalul pedig maradt még annyi hely, hogy a hónap legemlékezetesebb pillanatai is elférjenek pár szóban.

A következő oldalra kicentiztem egy oldalszám mérőt, amin szépen be fogom színezgetni, hány oldalt olvastam naponta, fölötte meg készítettem a kutyusomnak, Luna kisasszonynak egy saját négyzetlapot, ahová a fejlődéséről, neveléséről és az egészségügyi dolgairól tervezek jegyzetelgetni.




Ha érdekelnek hasonló, személyesebb bejegyzések, kérlek, jelezd hozzászólásban. Úgy tényleg lenne okom blogot vezetni. ;)
Addig is köszönöm, hogy ismét meglátogattál, szeretettel várlak IDE meg ODA is.

Bye.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése