2016/07/21

12 napos blogolás #7 | nyári slágerek

Szervusz, kedves Blog-Vándor!


(Marley tudja, mit beszél)
Rájöttem, hogy kissé túlvállaltam magam blogolás terén. A Mini Könyvklub ehavi kiszemeltjét rég kiolvastam már, mégsem tudom összekaparni magamban az erőt, hogy írjak róla, és a beígért Hunger Games elemzésem is mióta hever félkészen az egyik word.doc-ban... nem is beszélve a másik kihívásról, amit végig kell vinnem ebben az évben.
Ejnye, eva. Rossz kislány. Fúj.

Viszont arra is rájöttem, hogy ha már úgyis éjszakai életmódot folytatok, sokkal könnyebben tudom teljesíteni ezt a kihívást, ha kivárom az éjfélt, és rögtön utána teljesítem a következő feladatot.

Jöjjön hát a hetedik bejegyzés, amely keretében három olyan dalt hagyok itt Neked, amik jelenleg szerves részét képzik a mindennapjaimnak.




#1 Do not go quietly unto your grave
Előadó: Morphine
Megjelenés éve: 1992
Műfaj: Alternatív rock
Szöveg önkényes fordítása:

Figyeljetek, fiatalok: 74 éves vagyok,
és úgy tervezem, élek még 60 vagy 70 évet.
Mindenhol jártam már, csináltam dolgokat,
és néhány éjszakát a földön fekve töltöttem.
Mindent rosszul tettem, de sosem buktam le,
szóval persze: mindent ugyanígy csinálnék végig.
Sokakat megleptem, akik évekkel ezelőtt lemondtak rólam.
Most mind a föld alatt vannak.
Senki sem kérdezett, de van egy tanácsom
egy fiatal férfinak vagy nőnek, aki ezt az életet éli:
Egy kárhozatra ítélt világban, ahol senki sincs biztonságban,
ne feküdj önként a sírodba.



#2 Plan B
Előadó: Udo Lindenberg
Megjelenés éve: 2016
Műfaj: Pop-Rock
Szöveg NAGYON önkényes fordítása:

Ha megnézem a DNS-emet, természetesen
már gyerekként is egész király szerkezetem volt.
Alig léptem erre a földre, máris át akartak alakítani,
de nem jött össze nekik.
Tisztázzunk valamit: Beállítom a navigátort, a magam ura leszek,
és azt mondom: Egy ilyen ufo-embernek saját életstratégiája van,
és be is bizonyítom.

Nem fogok megváltozni, nem leszek már más.
Ezernyi tervem van, de B tervem, az nincs.
Nem fogok megváltozni, nem leszek már más,
mert az is épp elég nehéz, hogy egyszerűen
önmagam legyek.

Hey, baby! Elköszönök az életváltoztató-szabászattól,
hisz nem vagyok unalmas lúzer.
Nem, baby, velem nem bánsz el könnyen.
Mindig is egy olyan "guruló kő" voltam,
olyan anarchista-szerű, és azt mondom:
Tisztelt hölgyeim, a következménynek neve is van,
és U-val kezdődik.

Nem fogok megváltozni, nem leszek már más.
Ezernyi tervem van, de B tervre nincs szükségem.
Nem fogok megváltozni, nem leszek már más,
mert az is épp elég nehéz, hogy egyszerűen
önmagam legyek.

Újra és újra megpróbálják,
de bocs, ez nem én vagyok,
ebben az életben biztosan nem,
nem, nem, nem.

Nem fogok megváltozni, nem leszek már más.
Ezernyi tervem van, de a tiétek nincs köztük.
Nem fogok megváltozni, nem leszek már más,
mert az épp elég király, hogy egyszerűen
önmagam vagyok.



#3 Ancient Storm
Megjelenés éve: 2014
Műfaj: Kelta zene



Bizony ám, ezen a nyáron háttérbe szorultak a magyar nóták. Legtöbbször a Folyót játszottam le, azt is csak azért, mert karakterjellemző dalokat kerestem a regényem szereplőihez (khm... nos ja, azt sem ártana folytatni majd valamikor a közeljövőben).
Legközelebb a bakancslistámról fogok mesélni, addig is nyugodtan zaklass facebookon vagy instagramon vagy ahol jólesik.

Bye-bye.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése